söndag 10 februari 2013

Facit från gratisloppisen!

Glömde ju uppdatera om vad jag hittade på Freecycles gratisloppis förra helgen.
Åkte dit med en kasse kläder, både jag och mamma hade plockat ihop litegrann. Runt vuxenkläder-bordet var det totalkaos så jag lämpade av det jag hade med mig, plockade lite bland det jag kom åt och fick tag på en svart blus i 100% silke från Lindex i perfekt storlek!

Sedan gick jag på barnkläderna och hittade:
En knappt använd overall i storlek 76. Eventuellt blir de lite liten för lilla K till hösten, men då kan jag alltid sälja den vidare.
Ett par superfina stövlar från Tretorn i storlek 22.
Ett par PoP-tumvantar som blir perfekta till hösten.
Ett par tumvantar från Kappahl som nog blir bra om två år.
En rolig mössa.
En Esprit-tröja i storlek 56.
Två tröjor i 68, en rosa och en röd-rosarandig av märket Claire DK.
Ett par strumpor.
En velourbody.
Ett skötbordsunderlägg från IKEA, vi har redan två stycken men de blir ju smutsiga så fort.

Och det allra bästa:
Ikeas barnstol Antilop i rött. Vi kommer ju köpa en Tripp Trapp från Stokke när vi hittar en till bra pris (och bestämt vilket träslag vi vill ha) men den här blir toppen att ha hos mormor och morfar! Det enda som grämer mig lite är att barnstolen är i plast och jag har precis börjat läsa Den onda badankan av Katarina Johansson och känner mig ganska oroad över alla kemikalier. En recension av boken kommer vid tillfälle!

Dessutom hade någon lämnat en så söt liten kanintavla med egenhändigt dekorerad ram <3 Den blir fin i lilla Ks hörna, även om vi eventuellt pysslar lite med ramen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar