söndag 10 februari 2013

Veckans matlista och loppisfynd

Vi var som vanligt på Saron igår och fyndade. Sambon hittade ingenting, enligt varannangångsprincipen*, jag shoppade en amningstopp från H&M och ett par svarta jeans. Har en massiv klädkris i post-graviditetsstadiet där jag antingen känner mig som en grå medelålders urtvättad förortsmorsa eller helt okej piffig. Man får helt enkelt bära upp mjölkfläckarna som en sorts camo-acessoarer.

Dessutom är min hy och mitt hår som en följd av amning och torrt vinterväder lite snyggt grådaskiga och snustorra. Jag använder mandelolja som ansiktskräm och det hjälper en del. I veckan var jag till frisören, testade en ny efter att ha köpt ett presentkort på Tradera. 180 kr för en klippning som annars skulle kostat 545 kändes värt, och det gör stor skillnad att vara nyklippt!

I övrigt hade Saron fått in en del fina barnkläder, jag köpte en body med pastellhjärtan, en fleeceklänning (mest för att en kompis pushade för den), en body i storlek 56 som får bli till nästa unge eftersom lilla K numera drar 62. Samt en uppsättning Stack 'em (såna där klossar som man bygger torn av) och två champagneglas. Säkert något mer också som jag glömt. En helt okej utdelning och vi betalade 132 kronor för kalaset!

Nu ska jag strax gå en sväng till gymmet men innan dess har jag knåpat ihop matlista inför nästa vecka. Egentligen gör jag det på måndagar men just idag fick jag sån lust och då får man passa på. Inspiration är en färskvara!

Veckan som gått har vi ätit:

Måndag: Pytt i panna med halloumi
Tisdag: Fullkornspasta med quornfärssås
Onsdag: Kidneybönsburgare med coleslaw och klyftpotatis
Torsdag: Ärtsoppa och pannkakor
Fredag: Quornfiléer med jordärtskocksmos, broccoli, böngroddar och gräddsås
Lördag: Enchiladas med guacamole, hemgjord salsa och nachos (sambon fixade hemgjorda tortillabröd, en ny favvis här hemma)
Söndag: Vet inte vad det blir ännu, får freestyla ikväll

Nästa vecka äter vi:

Måndag: Vegetarisk lasagne med hemgjorda plattor (hemgjorda plattor har mer ägg i sig och alltså mer protein)
Tisdag: Stekt lax med matkorn (har aldrig testat men har en rabattkupong), blomkål och kall sås
Onsdag: Hemgjord falafel med vitkålssallad och fetaost
Torsdag: Majssoppa, fruktsallad till dessert 
Fredag: Risotto
Lördag: Hemgjord pizza
Söndag: Fullkornspasta med portabello

Nu blir det gymmet!

* Varannangångsprincipen   innebär att om du gjort ett riktigt kap senast du var på loppis 
kommer du vid nästa besök ofelbart att modlöst rota runt  bland polyesterskjortor och gamla gosedjur . 
Du kommer inte fynda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar