torsdag 23 maj 2013

Vagns-gnäll och funderingar

Vi har en jättefin retrovagn från 1980 som jag köpte på Blocket innan lilla K föddes. Den är verkligen toppen på alla sätt och vis, men häromdagen lossnade ena hjulaxeln från själva vagnschassit. Vi fixade en temporär lösning med en kabelklämma och åkte till en mekanisk verkstad och fick hjälp att svetsa ihop det. Idag lossnade den igen när jag var ute på stan. Panik!!! - jag tog mig hem med och fick ställt vagnen i vagnsförrådet och bar upp liggdelen med lilla K i.

Sedan ringde jag min pappa som trodde att det skulle gå att fixa vagnen med en anna typ av svetsmetod, men eftersom de är utomlands just nu ska vi vänta tills han kommer hem och kan fixa det. Vilket innebär att vi är vagns-lösa för ett tag framöver! Jag bär i sjal medan sambon föredrar sele. Dessutom har jag span på Blocket efter en Brio Happy till ett rimligt pris, som vi kan ha framöver även som sittvagn.

Annars har lilla K slutat ta flaska, ite the end of the world egentligen men man blir ju lite låst. Jag hade hoppats kunna gå med en kompis på Megaloppisen i Majorna på söndag, men det verkar bli ett familjeprojekt. Inte sambon emot skulle jag tro, vi är lika loppisgalna båda två ;-) Han har ett fantastiskt öga för att hitta bra kvalité, dock lite sämre öga för barngrejer...
Jag ska iallafall ta en sväng förbi apoteket och kolla efter MAM-nappflaska, vissa i föräldragruppen hade haft framgång med den.

Nä, nu blir det lite balkongfix! Jag har gone crazy i år och kan knappt sluta tänka på vad jag ska odla och hur vi ska möblera! Om man inte har att göra så skaffar man sig etc etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar