måndag 28 januari 2013

Fingerlös men inte rådlös!

Jag har lyckats kapa av en halv fingertopp på sambons sylvassa mandolin. Superklantigt och opraktiskt när jag borde städa och fixa ingefärsdrickan. Det är också (upptäckte jag) ganska trixigt att bada en sprattlig bebis utan att blöta ner fingret. Turligt nog hittade jag en gammal plasthandske som sett sina bättre dagar (den har nog medverkat i en och annan henna-hårfärgning) som räddade lilla Ks välbehövliga badstund. Hon har varit en riktig smutsgris de senaste dagarna, bland annat hittade jag svart damm mellan hennes fingrar...
Bästa föräldrar-priset skulle inte gått till oss om någon inspekterat, så det var liksom dags.

Ingefärsdrickan åkte i vasken förut idag, den började bra men efter att ha blivit bortglömd i skåpet några dagar luktade den mest ingefärsvinäger. Nytt försök påbörjas imorgon. Särskilt som jag köpt en kapsyleringsapparat enkom för detta ändamål!

På lördag är det Freecycle-loppis på Axel Dahlströms torg här i Göteborg. Jag var där förra året och hittade en jätteglasvas som tyvärr gick sönder när vi flyttade.
Loppisen går till så att man tar med sig sånt man kan tänka sig att skänka (det är okej att inte ha med sig något) och så plockar man på sig det man vill ha, free of charge! Älskar gratisloppisar! I år är jag ute efter lite barnkläder i storlek 72-80, det börjar bli dags att fylla på förråden.
Igår köpte jag lite grejer på Mini Rodinis rea, de har superfina grejer med lite ovanliga tryck. Ordinarie priser är lite höga för vår 1-inkomstbudget, men halva priset känns helt okej, särskilt som andrahandsvärdet är bra.

Jag köpte en mössa:

Och ett par mjukisbyxor:
Bilder från minirodini.com

Har även Tradera-fyndat en del det senaste - en PoP-body med cirkusdjur, ett presentkort på en hårklippning (lyxklippning för 180 kr istället för 500 känns mycket okej), lite smink och som sagt en kapsyleringsapparaten. Från samma säljare köpte jag en korkapparat (heter det så?) för att sätta korkar i vinflaskor. Tänkte testa med flädersaft i sommar. Omnomnom, flädersaft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar