torsdag 10 januari 2013

Idag har vi varit out and about, jag och lilla K. Först var vi till modersmjölkscentralen för att donera mjölk, sedan till Maxi (känns som vi springer där stup i kvarten) för att hämta en mobiltelefon och till sist till biblioteket för att låna en bok jag ska läsa till bokcirkelträffen på söndag.
Jag älskar verkligen Stadsbiblioteket här i Göteborg, men just nu genomgår det en jätterenovering som beräknas vara klar till 2014. Fördelen med det är att de små stadsdelsbiblioteken och tema-biblioteken fått ett uppsving. På Röhsska museet finns till exempel Stadsbiblioteket Miini för små barn, med massor av roliga aktiviteter. Och allt är gratis, vilket gör det till en perfekt aktivitet när man som jag är föräldraledig!

Imorgon är är sambon P ledig och vi ska till BVC och Familjerätten för att skriva på om faderskap. Sedan ska vi till Orienthuset och köpa på oss ett lager bönor, linser och annat spännande. Jag har aldrig varit där, så det ska bli intressant att jämföra priser och se vad de har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar