söndag 13 januari 2013

Orienthuset var inte så spännande faktiskt. Vi köpte lite bönor, kikärter, fetaost och srirachasås. Så värst billigt var det inte heller. Och lilla K illskrek halva tiden vi var där...

Gårdagen spenderade jag i en trötthetsdimma eftersom lilla K beslutat att läggdags är runt 3 på natten, innan dess ska man leka, titta på tv, mysa, äta och gosa. Märk då att hon igår fyllde en månad, så jag tror tyvärr inte det går att skylla på bristande rutiner.
Nåväl, inatt var sambon uppe och jag fick sova, vilket gör att jag känner mig som pånyttfödd! Jag har hunnit städa köket, baka en sockerkaka, rensa avloppet i badrummet, vika och hänga tvätt. Vid klockan två ska vi ha bokcirkel här hemma, men det verkar som att fyra av sex inte kan komma.. Lyckligtvis kommer bästa Kristina! Vi har läst En Julsaga av Dickens, jag läste den igår vilket kändes lite sent med tanke på temat, men mysigt ändå. Tiden går ju så fort att det snart är jul igen ;-)

Slutligen har jag ett toppentips om man har kläder/skor/textilier som man inte vill ha kvar men som är i för dåligt skick för att skänka eller sälja vidare - butiken Weekday som finns i Uppsala, Göteborg, Malmö och Stockholm tar emot textilier och skor för återanvändning. Och det bästa är att för varje inlämnad kasse får man 10-20 kr i tillgodokvitto i butiken! Här kan du läsa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar